• شنبه ٤ آذر ١٤٠٢-٠٩:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٨٠
نرگس معدنی پور

بسیج، سرمنشأ حرکت و تحول در جامعه

از پنجم آذرماه سال 1358 تاکنون چیزی حدود 44 سال می گذرد. روزی که در آن امام خمینی (ره) فرمان تاریخی تاسیس بسیج مستضعفین را صادر کردند تا نهال این شجره طیبه در خاک ایران اسلامی ریشه دوانده و آن را مبدل به تکیه گاهی برای ملت سازد.
بسیج در طول عمر پر برکت خود فراز و فرودهای بسیاری را به تجربه نشسته و در این مسیر با طوفان توطئه‌، جنگ، تحریم‌ و ... رو به رو بوده است اما با تکیه بر پشتوانه مردمی از تمامی آزمون ها پیروزمندانه بیرون آمده و بیش از پیش برای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته است.
درخت تنومند بسیج امروز چنان شاخ و برگ گشوده که سایه آرامش بخش آن را می توان در تمامی نقاط کشور و مرز و بوم ایران زمین احساس کرد. با وجود این آرامش است که ایران می تواند در همه عرصه ها گامی رو به جلو گذاشته و توانمندی های خود را در سطح جهانی به نمایش بگذارد. بخشی از این قدرت آفرینی محصول حضور مستقیم بسیجیان در عرصه هایی همچون علم، فناوری، جهاد، محرومیت زدایی، کارآفرینی، سازندگی، امدادرسانی ایثارگرانه و .... است تا جایی که می توان این قشر را سرمنشا حرکت و تحول در جامعه دانست.
روحیه و تفکر بسیجی که نمادی از تسلیم ناپذیری و مجاهدت در راه حق و تحقق آرمان های اسلامی است امروز به ورای مرزهای ایران صادر شده است و می توان سایه پر خیر و برکت آن را در کشورهای اسلامی که امروز از آنها به عنوان جبهه مقاومت نام برده می شود، دید.
غزه در شرایط کنونی نمودی عینی و واقعی از روحیه و تفکر بسیجی که همان ایستادگی در برابر ظلم است، می باشد. آنان به خوبی در حال نمایش استقامت با دستان خالی در برابر تمام استکبار جهانی هستند و نشان دادند که سر تعظیم فرود نخواهند آورد چرا که بر این باورند که پیروزی در پس اتحاد و یکپارچگی قرار دارد.
روز بسیج را به تمام بسیجیان سرافراز میهن اسلامی تبریک عرض کرده و از خداوند منان پیروزی ملت مظلوم غزه بر جنایت پیشگان صهیونیستی را خواستاریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: